Selecție realizată de Ioana Dinescu
obstacole
noi -
captivi
sub cerul liber
refugiații
Petru
Ioan Gârda
Autorul
și-a ales un ”cap de pod” în fotografie, de unde să pornească cu puntea către
poem: cerul și sârma ghimpată. Două elemente ale imaginii care s-au transformat
convingător în antinomia: libertate/captivi. O idee originală care pornește
inspirat de la fotografie, lasând-o însă în urmă.
Aici
doar o singură remarcă: subiectul ”refugiați” e pe val! Se cam face abuz de el
in ultima vreme.....
acelaşi
război -
cămaşa bunicului
găurită la piept
cămaşa bunicului
găurită la piept
Vasile Conioşi-Mesteşanu
Nodurile din ciotul aproape uscat se transformă în găurile din
cămașa bunicului, găuri care se datorează, desigur, unor gloanțe. Poemul
reușește să recreeze mesajul imaginii prin cu totul alte elemente. Sârma
ghimpată + copacul îmbătrânit și suferind = războiul și cămașa ciuruită a
bunicului. Aceeași atmosferă apăsătoare se degajă atât din imagine, cât și din
poem. Un haiku inspirat și bine lucrat.
înseninare
-
în
jurul bătrânului
copiii
roată
Argentina
Stanciu
Ciotul
copacului devine aici bunic, iar mlădițele se transformă în copii. O
transpunere nesofisticată, dar convingătoare a imaginii. De apreciat ca poemul
nu denumește explicit nici unul din elementele fotografiei. Frumos jocul de
sensuri între albastrul cerului din imagine și cuvântul ”înseninare” din poem,
cu referință la starea sufletească a bătrânului.
cerul
albastru -
pregătite
să zboare
frunzele
toamnei
Mihail
Buraga
O
imagine simplă, dar cu mult impact! Autorul rămâne foarte aproape de fotografie
(cerul albastru, frunzele toamnei), reușind totuși să salveze poemul de
banalitate prin ideea de a pune aripi frunzelor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu